Dotace a granty
DIGITALIZUJEME ŠKOLU – REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
– k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti);
– k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením nových vzdělávacích programů v oblasti IT.
Operační program Jan Amos Komenský – Šablony1_2022
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.03/00/22_002/0000190
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce s rodiči dětí, žáků, účastníků zájmového vzdělávání a veřejností.
1.II/3 Školní psycholog ZŠ, 1.II/2 Školní speciální pedagog ZŠ
Doučování žáků škol
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie Covid-19. Financováno Evropskou unií.
Etická výchova na školách
Na ZŠ Sever probíhá již několikátým rokem program Královéhradeckého kraje „Etická výchova na školách“. Tento projekt zahrnuje aktivity a činnosti k navázání a udržení uspokojivých vztahů, k poznání sebe sama, k tvořivému řešení každodenních problémů a podpoře kritického myšlení. Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
Modernizace infrastruktury v ZŠ Sever
Projekt v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen „IROP“), specifický cíl 2.4.: Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení.
Školní psycholog
Projekt v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen „IROP“), specifický cíl 2.4.: Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení.
Adaptace lidských sídel na změnu klimatu
Žáci 8. tříd naší školy se zapojili do projektu“Adaptace lidských sídel na změnu klimatu“.
Hodnotí přímé a nepřímé dopady změny klimatu na naše město. Navrhují opatření na zmírnění a přizpůsobení se těmto dopadům. V rámci projektu pracují s například s termokamerou, mapami města, internetem . Toto bádání našich žáků je podpořeno z grantu z Islandu, Lichtenštejnska a Norska.
Více na www.adaptacesidel.cz
Čerstvý vítr z hor (partnerská škola)
Centrum kolegiální podpory při Základní škole Sever Vás v rámci projektu Čerstvý vítr z hor zve na projektová odpoledne. Přijďte se seznámit s novými trendy v oblasti Badatelsky orientované výuky.
Příjemce: Základní škola, Trutnov, Komenského 399
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000509
Název platformy/panelu: Centrum kolegiální podpory – ZŠ Sever
Zaměření platformy/panelu: Badatelsky orientovaná výuka, obory STEM
Složení platformy/panelu (instituce): Vedoucí CKP, Specialisté CKP, ostatní pracovníci zajišťující funkčnost CKP
Praktické dovednosti žáků
Praktické dovednosti žáků (výzva 57). Název klíčové aktivity: Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy.
Dotkněme se budoucnosti
Další vzdělávání pedagogů se specializací na zvýšení kompetencí při integraci informačních a komunikačních technologií do výuky s využitím mobilních technologií.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Královéhradeckém kraji.
Školské poradenské pracoviště Mozaika
Mozaika jako nástroj podpory sociální adaptace dětí a žáků v Královéhradeckém kraji II
Mozaika jako nástroj podpory sociální adaptace dětí a žáků v Královéhradeckém kraji
Školské poradenské pracoviště Mozaika bylo zřízeno statutárním městem Hradec Králové pro potřeby řešení vztahových potíží dětí ve věku 3-15 let, a to především ve školním prostředí.
Více informací na www.sppmozaika.cz
Učíme se v ruku v ruce
V rámci grantového projektu EUpenizeskolam.cz bylo postupně prezentováno 180 testů, které sloužily k procvičení probírané látky dle ŠVP ZŠ Sever Hradec Králové. Testy byly zpracovány během 15 měsíců, tj. 12 testů za měsíc.
Poznávání nezná hranic
Společný projekt spolupráce mezi městy Hradec Králové a WALBRZYCH.
Ve čtvrtek 12.10. 2012 se v Tereziánském dvoře v Hradci Králové konala závěrečná hodnotící konference k projektu Poznávání nezná hranic, které se zúčastnili také zástupci naší školy. Kromě ředitelů a pedagogů všech českých i polských škol zapojených do projektu byli přítomni i představitelé měst Hradce Králové a Walbřichu.
Po slavnostním zahájení a úvodních proslovech zhlédli všichni účastníci konference krátký film, který připomněl průběh celého projektu a uskutečněné akce. Poté ředitelé všech zúčastněných škol obdrželi certifikáty. Pro zpestření programu konference si jednotlivé školy připravily rozmanitá kulturní vystoupení.
Účastníci konference se tak mohli zaposlouchat do sborového zpěvu polských školaček, do hry na flétnu nebo spatřit moderní taneční vystoupení žákyně z české školy. Naše škola vystoupila s prezentací vědomostního testu, který v rámci našeho česko – polského výjezdu absolvovali naši a polští žáci. Test byl prezentován zábavnou formou a naše vystoupení sklidilo velký potlesk. Celou konferencí provázeli v roli moderátorů žáci 9. ročníku ZŠ Kukleny. Na závěr proběhlo krátké zhodnocení celého projektu Poznávání nezná hranic a jeho přínosu pro české a polské studenty a pedagogy. Tečku za celou konferencí udělal delší film, který připomněl nejzajímavější momenty ze všech setkání českých a polských škol v rámci projektu.